Vergroot je bedrijfsomvang, bereik of winst

door de Convincing Power principes toe te passen

Geef richting aan met uw organisatie

nov. 11 2008
 

Het is alweer bijna winter en een goed moment om te focussen op de komende periode. Deze nieuwsbrief gaat over hoe creativiteit ook uw organisatie kan sturen.

___________________________

Creativiteit

Hoe u aantrekkelijk blijft

Speel met uw onderscheidend vermogen Om een aantrekkelijke organisatie voor werknemers én klanten te blijven is het belangrijk om uw herkenbaarheid vast te houden en te vergroten. Laat zien waar u goed in bent en geef (nieuwe) richting aan de organisatie. Ook in benadering van de doelgroepen kunt u laten zien waarin u zich onderscheid. Hoe dat het beste kan? Denk aan de kern van uw boodschap, kruip in de huid van uw doelgroep en zoek daarbij het (cross-mediale) middel dat de groep het beste aanspreekt. En denk altijd aan de "What's in for me?"- vraag van de klant.meer >

___________________________

Effectief brainstormen

Verlaat oude kaders en durf anders te denken

Creativiteit

Klanten verwachten breder bediend te worden, zijn minder merkentrouw. U wilt het aantal producten/diensten uitbreiden. Maar hoe kunt u uw klant nog verrassen?

Dat doe je door aandacht te geven aan het creatieve proces. Een belangrijk instrument is 1 keer per maand effectief brainstormen met een duidelijk doel voor ogen. Vanuit een succesvolle sessie liggen de goede ideetjes al op de plank en kunnen ingezet worden. Een aangenaam idee toch? Sterker nog, werk om de maand een goed idee uit en presenteer het aan uw collega's/personeel (bijvoorbeeld via intranet), vrienden en kennissen. Als zij enthousiast zijn, worden uw klanten dat vast ook. meer>

___________________________

De beste personeelsadvertentie

Creativiteit

Goede interne communicatie maakt aantrekkelijk Elke gezond bedrijf reserveert tijd en geld voor het aantrekken van personeel. De investeringen zijn vaak impulsief in de (wan)hoop op snel succes. U kunt het ook anders aanpakken. Bouw aan een sterk visueel imago, geef ook intern inhoud aan uw visie en maak de waarden va uw organisatie bespreekbaar. Dan is de kans van slagen groter; de beste advertentie is uw personeel zelf. Geef ze (visuele) middelen om de bedrijfswaarden uit te dragen bij familiefeestjes, privé-uitjes, enzovoort. Daarnaast kunt u ook denken aan de alom bekende digitale kamera's, t'shirts, stickers, glazen en pennen; door deze te gebruiken maakt uw personeel aan de buitenwereld duidelijk dat ze trots zijn om bij uw onderneming te werken. En dat is de sterkste binding die er is!

___________________________

Over Sibren ontwerpt

Sibren ontwerpt is een klein bureau met veel ervaring en een effectieve aanpak. Brede expertise is binnen handbereik dankzij een flexibel netwerk specialisten op diverse vakgebieden. U houdt het hele traject één aanspreekpunt: Sibren van der Burgt. meer >

Met vriendelijke groeten,

Sibren van der Burgt


Geschreven door: Sibren van der Burgt

Sibren van der Burgt

Na een studie aan de Kunstacademie in Den Haag heeft Sibren van 1996 tot en met 2004 bij de top-ontwerpbureau's van Nederland ervaring opgedaan met corporate klanten zoals NS, ABN-AMRO, Rabobank en Visa. In 1996 had hij de eerste website al in de lucht op sibren.nl.

Met zijn digital design-minded achtergrond helpt hij sinds 2005 bedrijven in de (software) technology, financial markets en maakindustrie om hun diensten on- én offline makkelijker te kunnen vermarkten.

Het team van de ontwerpstudio ontwikkelt samen met de klant een klant-overtuigings-strategie én realiseert de praktische invulling hiervan met marketing en design.

Meer over Sibren >



Overtuig sneller door: